+46 340 848 11 info@vertiseit.se

LISEBERG GÖR KÖN TILL HELIX TILL ETT NÖJE

Utmaning

Helix är den berg- och dalbana i Skandinavien som är längst och snabbast. Med en budget på en kvarts miljard är attraktionen Lisebergs största satsning någonsin.
Helix har dubbla accelerationer, hastigheter upp till 100 km/h och krafter på 4,3 G. Attraktionen har blivit en succé vilket i sin tur gjort köerna till den plågsamt långa.

Lösning

För att få tiden att gå lite fortare har Liseberg i samarbete med byrån Shout och utvecklingsföretaget Sticky Beat plockat fram ett mobilspel. Mobilspelet innehåller några enklare spel som är inspirerade av attraktionen. Spelet har ett övningsläge men för att spela på riktigt krävs det att man skriver in en kod som visas på skärmar i kön. Varje kvart dras en vinnare och priset är att man får gå före i kön.
Vertiseit har svarat för att integrera mobilapplikationen mot det befintliga systemet för Digital Signage. I kön till Helix har vi installerat 16 skärmar som visar information om nedladdning av appen, kod för att delta i den aktuella tävlingsrundan och aktuell topplista. Självklart visas vinnarens namn i varje runda. Allt sammantaget gör väntan lite roligare och mer spännande. Vi tackar för förtroendet.

Om Liseberg

Liseberg AB driver nöjesparken Liseberg som invigdes i samband med Jubileumsutställningen i Göteborg 1923. Nöjesparken har 41 åk- och upplevelseattraktioner, spel och lyckohjul, musikscener, dansbana och ett stort antal restauranger och serveringar i en grönskande parkmiljö. Under verksamhetsåret 2013 besöktes parken av 2,8 miljoner besökare.

ANDRA PROJEKT

Hör av dig
Ditt namn
Företag
E-post
Telefonnummer
Meddelande