+46 340 848 11 info@vertiseit.se

Vertiseit har tillsammans med Hertz tagit fram en ny lösning för digital kundkommunikation på stationerna. Lösningen har nu rullats ut på den nordiska marknaden. Syftet med lösningen är att förenkla och skapa mervärde i kundresan men också att effektivisera det egna arbetsflödet. En stor del av innehållet uppdateras automatiskt och är integrerat med såväl Hertz egna system som omkringliggande system. Som exempel kan lojalitetskunderna inom Hertz Gold se sitt namn och var deras bil står parkerad, även information om den lokala trafiksituationen visas på skärmarna. En del av informationen styrs centralt men det är även lätt varje station att publicera lokala budskap med hjälp av mallar direkt i webbportalen Visual Retail.

Hertz

Frontend-utvecklare till Vertiseit

Vill du arbeta på ett kreativt företag under stark tillväxt, vars kärnvärden präglas av kreativitet, enkelhet och kundnytta? Söker du möjligheten att arbeta med den senaste tekniken och att bli en del av ett utvecklingsteam i den absoluta framkanten? Då är du troligen...

läs mer

J.Lindeberg satsar på Digital Signage

24 augusti 2017 invigde J.Lindeberg sin ombyggda konceptbutik på Sankt Paulsgatan i Stockholm.
Vertiseit och J.Lindeberg har tillsammans arbetat med att skapa ett koncept som förenar den fysiska
och digitala upplevelsen.

läs mer

Vertiseit har blivit nominerade till Årets företagare i Varberg

Hallands Nyheter har nu avslöjat vilka företag som är nominerade till det prestigefyllda priset ”Årets företagare” i Varberg. Vertiseit är en av de tre företag som är nominerade. Priset delas ut under Varbergsgalan, som går av stapeln i oktober. Läs hela artikeln i...

läs mer

Vertiseit förvärvar DISE

Vertiseit har 22 juni 2017 förvärvat DISE International AB. DISE är en mjukvaruleverantör på den globala marknaden för Digital Signage. Bolaget grundades 2003 och har sitt huvudkontor i Karlstad, med återförsäljare i över 30 länder världen över. Bland bolagets...

läs mer

BDO stärker varumärket med Digital Signage

BDO är en global rådgivnings- och revisionsbyrå som finns i cirka 160 länder med 1 400 kontor runt om i världen. Företaget har ett stort fokus på goda kundrelationer och service. Det har resulterat i att BDO flera år i rad har fått utmärkelsen "nöjdast kunder" i...

läs mer

Rejmes digitaliserar kundupplevelsen i bilhallen

Vertiseit har tillsammans med Rejmes Bil i Halland tagit fram en unik lösning för anläggningen i Laholm genom att digitalisera den fysiska kundresan i bilhallen med Digital Signage. Syftet med lösningen är att stärka kundmötet och skapa en sömlös kundresa i bilhallen....

läs mer

GPS-styrd Digital Signage för Scandlines

Scandlines bedriver färjetrafik för färjelinjerna Rödby-Puttgarden och Gedser-Rostock. Helsingborg-Helsingör bedrivs med varumärkeslicens av HH Ferries Group. I samband med att Scandlines bestämde sig för att investera i nya färjor valde de att genomföra en...

läs mer

Nytt menykoncept för Sushi Yama

Sushi Yama etablerade sin första restaurang 2008 och är numera Sveriges största sushikedja. Sushi Yama finns idag på 25 olika platser i Sverige och har även en egen sushiskola för internutbildning av sin personal. Sushi Yama har arbetat med digitala menyer en längre...

läs mer

Euromaster – I goda händer

Euromaster är Europas största kedja för däck- och fordonsservice. I samband med kundmötet på däck- och serviceverkstäderna har Euromaster identifierat en unik möjlighet att kommunicera med kunderna. Kundens väntetid är normalt tio till 20 minuter, som till största...

läs mer

Vertiseit förvärvar UCUS

Marknaden för digital skyltning, så kallad Digital Signage, fortsätter att växa snabbt. Vertiseit är en av de ledande leverantörerna av lösningar för digital kundkommunikation inom retail. UCUS är specialiserade på kommunikation i väntrumsmiljö inom tandvård, primärvård och sjukvård, vilket också utgör merparten av bolagets befintliga verksamhet.

läs mer

Succé för KFC i Sverige!

När dörrarna öppnades till den första KFC-restaurangen i Sverige var det över 130 bilar i drive-thru-kön och drygt 200 personer i kön in till restaurangen. Vertiseit har fått uppdraget av Nordic Service Partners att leverera KFC-konceptet för digital kundkommunikation…

läs mer

Hemköp stärker kundmötet i butik

För att stärka kundmötet i butik har Hemköp valt att satsa på Digital Signage i samarbete med Vertiseit. Lösningen ska bidra till att skapa en mer inspirerande upplevelse och relevantare erbjudanden för kunden. ”Digital kundkommunikation ger oss ett effektivt redskap…

läs mer

SkiStar höjer skidupplevelsen

SkiStar äger och driver skidanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre, Trysil och Hemsedal. Härliga skidorter som alla har sin egen atmosfär och charm. SkiStars gäster har ett stort behov av relevant och aktuell information under sin vistelse. För att möta detta behov har SkiStar valt att digitalisera sin kommunikation i samarbete med Vertiseit.

läs mer

Liseberg fördjupar interaktionen med gästerna

Med över tre miljoner gäster är Liseberg nordens största nöjespark. Detta ställer förstås höga krav på kommunikationen med gästerna under deras besök i parken. Vertiseit har under några år haft förtroendet att utveckla och leverera en helhetslösning för parkens…

läs mer

LKAB höjer säkerheten

Vertiseit har fått uppdraget att utveckla och drifta LKABs nya trafikstyrningssystem för gruvan i Kiruna. Lösningen styrs från en touchpanel och meddelanden publiceras direkt på skärmar vid vägarna i gruvan. Mottagarna av budskapen kan enkelt urskilja relevansen av…

läs mer

Frantzén skyltar digitalt på NK

För en tid sedan slog Björn Frantzén upp portarna till sina nya restauranger på NK-husets fjärde våning, där Svenskt Tenn har varit med och designat inredningen. – Vårt uppdrag har varit att skapa en inramning till Björn Frantzéns fantastiska mat – en avsminkad och…

läs mer